USŁUGI

• Kompleksowe leczenie przewlekłej niewydolności żylnej
  • Leczenie ran przewlekłych (owrzodzeń żylnych i niedokrwiennych oraz stopy cukrzycowej)
  • Terapia podciśnieniowa ran przewlekłych i zakażonych ran pooperacyjnych
  • Korekta blizn przerostowych i bliznowców
  • Usuwanie znamion skórnych i ocena histopatologiczna
  • Usuwanie wrastających paznokci, odcisków i nagniotków
  • Nacinanie ropni i zanokcicy
  • Zmiany opatrunków
  • Wszywanie disulfiramu (esperal)
  • Fizjoterapia
  • Kompresjoterapia pneumatyczna systemem Limfomat
  • Masaże limfatyczne

Fizykoterapia ( terapia polem magnetycznym systemem Viofor)

Klejenie żylaków

Podejście mało inwazyjne do leczenia niewydolności żylnej to trend, który zrewolucjonizował postępowanie z pacjentami cierpiącymi na żylaki. Wysoka skuteczność, precyzja,  znikome ryzyko powikłań i niemal natychmiastowy powrót pacjenta do normalnej sprawności i aktywności zawodowej to najważniejsze cechy współczesnych zabiegów usuwania żylaków.
Zabiegi klejenia żylaków kończyn dolnych zyskały na przestrzeni ostatnich lat coraz większą popularność w Europie, w tym także w Polsce.

Metoda klejenia żylaków polega na kontrolowanej i bezbolesnej aplikacji kleju tkankowego do światła nieprawidłowo działającej żyły. Jest on medycznym klejem przeznaczonym do bezpiecznego stosowania wewnątrznaczyniowego, który usprawnia przepływ krwi poprzez zamknięcie zmienionej chorobowo żyły.

Podawane niewielkie ilości kleju medycznego do chorej żyły ulegają polimeryzacji w zetknięciu ze ścianą żyły i w ciągu kilku sekund powodują jej trwałe zasklepienie, a przepływ krwi jest przekierowany do pobliskich, zdrowych żył. Sam polimer ulega eliminacji i po 6 miesiącach znika z organizmu bez śladu. Cyanoakryl ( klej tkankowy ) stosowany jest w medycynie od 1960 roku, a w leczeniu żylaków od kilku lat.Liczne badania potwierdziły skuteczność kleju, brak toksyczności, brak gromadzenia się kleju i bezpieczeństwo stosowania. Badania z systemem Venex, który stosujemy potwierdziły niemal 100% skuteczność zamknięcia, nie występowały przebarwienia skóry, zaburzenia czucia, istotne krwiaki, zakrzepica żylna i zatorowość płucna.

Zalety zabiegu:
  • zabieg przeprowadzany ambulatoryjnie, w warunkach komfortowych dla pacjenta,
  • zabieg jest krótki, bezbolesny, nie wymaga znieczulenia ( poza punktowym znieczuleniem miejsca przezskórnego dojścia do żylaka),
  • daje natychmiastowy efekt po zabiegu,
  • nie powoduje obrzmień, blizn, zasinień, oparzeń skóry czy uszkodzenia nerwów,
  • nie wymaga stosowania leków ani noszenia pończoch uciskowych,
  • pacjent może wrócić do codziennych aktywności zaraz po wykonanym zabiegu.
Możliwe działania niepożądane:
  • zwiększona ciepłota i zaczerwienienie w przebiegu zamykanej żyły,
  • występowanie niewielkich, zazwyczaj ustępujących stwardnień.
Bardzo rzadkie powikłanie to wystąpienie zakrzepicy żylnej oraz reakcji nadwrażliwości na klej objawiającej się rumieniem.

Przebieg zabiegu:
  • miejscowe znieczulenie miejsca nakłucia,
  • wprowadzenie cewnika do żyły pod kontrolą USG,
  • uciśnięcie ujścia zamykanej żyły i podanie kleju, ucisk i masaż w miejscach przebiegu zamykanej żyły,
  • jeżeli istnieje taka konieczność dodatkowe zamknięcie drobnych naczyń przy pomocy skleroterapii piankowej,
  • założenie opaski lub pończochy uciskowej,
  • chodzenie i aktywność ruchowa zalecana natychmiast po wykonanym zabiegu.

SCLEROSAFE - Usuwanie żylaków

Skleroterapia od lat jest jedną z najpowszechniejszych metod leczenia żylaków. Początkowo wykorzystywana była w leczeniu jedynie małych żył i tak zwanych pajączków. Podejście to zmieniło się i dzisiaj jest stosowana w leczeniu całego układu żył powierzchownych, w tym żyły odpiszczelowej. Podstawową zasadą jest wywołanie poprzez środek obliterujący przewlekłego stany zapalnego w świetle żyły, co z kolei powoduje jej wykrzepnięcie i zarastanie w wyniku procesu włóknenia. ScleroSafe to innowacyjne, wysoce efektywne rozwiązanie leczenia żylaków poprzez jednoczesną aspirację krwi i podanie sklerozantu. Zabiegprzy wykorzystaniu jednorazowego zestawu ScleroSafe stanowi alternatywną metodę „klasycznej” skleroterapii i jednocześnie ogranicza znacząco powikłania z nią związane, jakimi są między innymi przebarwienia i nadmierne odczyny zapalne. Zabieg z użyciem ScleroSafe można wykonać ambulatoryjnie w ciągu kilkunastu minut. Cewnik wprowadza się do żyły z pojedynczego mikronakłucia igłą. Następnie zostaje do niego podłączona dwutłokowa strzykawka, przez którą jednocześnie odsysana jest krew z żyły i podawany środek obliteracyjny w formie piany.

Zalety zabiegu:
  • zabieg krótki, kilkunastominutowy,
  • zabieg bezbolesny, nie wymaga znieczulenia, ewentualnie tylko miejscowo znieczulamy miejsce nakłucia,
  • sklerozant nie rozrzedza się we krwi, wystarczy podać mniejszą jego ilość,
  • rezultaty widoczne są natychmiast,
  • zminimalizowanie występowania powikłań: przebarwień na skórze, stwardnień, nadmiernego stanu zapalnego,
  • dzięki jednoczesnemu odsysaniu krwi – minimum lub brak zakrzepów,
  • opieka po zabiegu obejmuje tylko kompresjoterapię ( pończocha uciskowa ) wg zaleceń lekarza.
ScleroSafe™ to najnowocześniejsza obecnie metoda skleroterapii, pozwalająca na szybkie i skuteczne leczenie żylaków. Unikalność metody polega na jednoczesnym usunięciu krwi i podaniu środka obliterującego do leczonego odcinka żyły. Prowadzi to do zmniejszenia jego dawki i minimalizuje ryzyko powikłań.

Procedura ScleroSafe™ w bardzo krótkim czasie pozwala na zamknięcie niewydolnych żył kończyn dolnych bez powikłań występujących przy innych metodach leczenia żylaków.